Városlista
2019. december 10, kedd - Judit

Képek | Sport

Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán.

2019-07-12 08:21:21

Libabőr! Ezek még tényleg vérbeli versenyautók voltak, ráadásul a körítés is remek szórakozást ígér. A Hungaroring Classic az év egyik nagy durranása lesz!

A Hungaroring Classic keretében a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóit láthatjuk csatázni a mogyoródi Formula–1-es pályán, ami már önmagában is „csemegét” kínál az autósport kedvelőinek, ám a július 12-14-én tartandó rendezvény jócskán túlmutat ezen.
Nem csupán az urak, a hölgyek és a gyermekek is megtalálják ezen a hétvégén a nekik való szórakozást.
Felvonulnak az autóklubok, amelyek egyrészt kiállítják „kincseiket” (lesz itt Ford, Jaguar, Alpine, Citroën, Triumph, Peugeot, Volkswagen, Aston Martin, BMW, Lotus, Ferrari és Datsun...), másrészt a versenyfutamok között lehetőséget kapnak arra, hogy belekóstoljanak a Hungaroring aszfaltjába. A Magyar Autóklub közreműködésével a szervezők szépségversenyt hirdetnek az oldtimerek számára, szóval érdemes kicsinosítani minden „öreglányt”.

A hatvanéves Mini az autós történelem kitörölhetetlen fejezetét képviseli, s hol máshol is ünnepelné kerek születésnapját, mint a Hungaroring Classicon?! A standra látogatók megismerkedhetnek a márka történetével és megcsodálhatják a Mini evolúcióját... A hangulat fokozásáról hat színpadon utcazenészek gondoskodnak, és a food truckok révén megannyi kulináris élvezet várja az éhes szájakat.

A gyermekeket dodzsem, kisvasút, körhinta, motoros fánk, és megannyi más játék szórakoztatja majd, a hölgyek pedig beülhetnek a Schwarzkopf standjára, ahol ingyenesen elkészítik számukra a rendezvényhez passzoló, korhű frizurát.

A korabeli autókhoz korabeli ruhák is illenek, ennek jegyében a szervezők kalapversenyt hirdetnek a hölgyeknek, nyakkendőversenyt az uraknak – valóságos időutazásra készülhetünk tehát, amely a klasszikus autóversenyek világába röpít.

A mezőny alapvetően állandó, a Peter Auto hozza el a Hungaroringre a különböző kategóriák versenyzőit, ám lesz egy betétverseny, amelyet (érthető okokból) csak nálunk láthat a nagyérdemű. Trabantok, 1990 előtt gyártott kelet-európai (ex-KGST) autók 1400 köbcenti alatt és fölött, valamint 1990 előtti japán autók versenyeznek egymással, ami újabb színfoltot jelent: amolyan „kell egy kis hazai” érzést, hiszen minket nem a Maseratik, Ferrarik vagy Lanciák röpítenek vissza a nyolcvanas évekbe (bár kétségkívül ezek is szívdobogtató élménnyel szolgálnak majd), hanem inkább a Trabantok, Wartburgok, Ladák, Skodák. Hiszen akkoriban ezeket a járműveket láthattuk a magyar utakon.

Most újra fókuszba kerülnek, ráadásul éppen hazánk Formula–1-es versenypályáján, a Hungaroring Classic keretében.

Különleges utazás

Boldogságtól ragyogó arcok, ünnepi frizurák és sminkek, kalapok, pörgős szoknyák, utcazenészek – és persze a hétvége főszereplői: historic versenyautók a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekből, amelyek pilótái késhegyre menő csatákat vívtak a mogyoródi F1-es pálya aszfaltcsíkján. Ez volt az idei Hungaroring Classic, amelyre a három nap alatt 45 ezer ember volt kíváncsi, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy két év után újra közönségsikert aratott.

Olyan volt egyébként ez az egész hétvége, mintha valami retro film forgatásába csöppent volna az ember, vagy hirtelen beült volna egy időgépbe. A hatvanas évek hangulata elevenedett meg mind ruhákban, mind zenében, mind autókban. Utóbbiból volt bőven, hiszen 780 klubautó regisztrált az idei Hungaroring Classicra féltve dédelgetett veterán járművével. A vasárnapot a versenyeken kívül további kiegészítő programok színesítették, ilyen volt a hetvenes, nyolcvanas évek hangulatát és öltözékét idéző divatbemutató és rockabilly show, vagy éppen az autós szépségverseny, amelynek győzteseit a zsűri és a közönség szavazatai alapján díjazták hét autós és öt motoros kategóriában. A Best of Show kategóriában egy Mercedes Benz 190 Evo I diadalmaskodott, amellyel mindössze 900 kilométert tettek meg. Teljesen karcmentes, gyönyörű, s mindössze egyet gyártottak belőle a világon automata váltóval – ezt.

És hogy mi történt közben a versenypályán?

Hat futamot rendeztek meg, előzéseket, megpördüléseket, látványos akciókat egyaránt láthatott a közönség.

Nézzük a részleteket!

A reggeli nyitófutamon a Heritage Touring Cup versenyzői és autói mérték össze gyorsaságukat. Ez a sorozat a túraautó Európa-bajnokság dicsőséges korszakát, a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas éveket idézte. A győzelmet Michael Erlich szerezte meg egy BMW 3.0 CSL volánja mögött.

A Group C Racing sorozat pilótái ezen a hétvégén két futamot is teljesítettek, a vasárnapi másodikon szoros csatában Pierre-Alain France, Erwin France páros hajszállal bizonyult jobbnak a szombati győztes Mike Wrigley-nél.

A Classic Endurance Racing 2 kategória viadala már sokkal egyértelműbben alakult, Maxime Guinat az 1976-os LOLA T 286-tal csaknem egyperces előnnyel diadalmaskodott. Azért a nézők így sem unatkoztak az egyórás verseny alatt, a főleg a hetvenes évekből származó autók, Porschék, BMW-k megidézték a világ autósportjának hőskorát.

A Classic Endurance Racing 1 kategória viadalát Claudio Roddaro magabiztosan nyerte meg egy 1969-es Porsche 917-tel, amely a mezőny egyik legkülönlegesebb versenygépe – annak idején a gyár ezzel a típussal aratta első abszolút győzelmét a Le Mans-i 24 órás viadalon (1970-ben és 1971-ben).

A The Greatest’s Trophy, ahogy a neve is mutatja, a legkülönlegesebb, legnagyszerűbb autók sorozata, amelyben az 1966 előtti sport- és GT-autók versenyeznek. A Vögele-család most is aratott, ám ezúttal Carlo nyerte a viadalt, míg a szombati győztes Yves végzett a második helyen – este a vacsoraasztalnál mindketten gyönyörű serlegből ihatják a pezsgőt.

A kétliteresek másfélórás versenye volt a nap fénypontja, hiszen itt csupa egyforma autó feszül egymásnak, Porsche 911-esek, amelyek mind megfelelnek a FIA 1966 előtti előírásainak, vagyis itt a versenyzői képességek, a pilóták ügyessége és rafinériája dönt. Sőt, nem is egy versenyzőé, hiszen egy autót ketten vezetnek egymást váltva. Ma a legjobbak Andrew Smith és Oliver Bryant voltak.

Összességében elmondhatjuk: a mezőny szerette a Hungaroringet, a nézők szerették, dédelgették a mezőnyt, úgyhogy jöhet a folytatás!

Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán.
Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán. Klasszikus Autóverseny a Klasszikus F1-es Versenypályán.