Hírek
2012. Május 29. 10:08, kedd |
Helyi
Forrás: Nemzeti Adó-és Vámhivatal
Tudnivalók az Ügyintézői Contact Center Szolgáltatásról
Telefonon történő ügyintézés az állami adóhatóságnál,
tudnivalók az Ügyintézői Contact Center szolgáltatásról.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) stratégiai célkitűzései között szerepel az
adókötelezettségek teljesítését támogató, az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók
számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosító szolgáltatások bevezetése.
Ennek szellemében az állami adóhatóság az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere
mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé
teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC). Használatához az adóazonosító jel mellett
ügyfélazonosító számra van szükség, melyet a NAV honlapjáról letölthető 12UK30-as
nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával lehet igényelni.
Az ÜCC szolgáltatás keretében, többek között:
• egyedi bevallási adatokkal (pl. hibás bevallások javítására és elmulasztott bevallások
pótlására felhívó levelek egyeztetése, személyi jövedelemadó bevallás alapján
visszatérítendő adó teljesítése),
• adózói törzsadatokkal (pl. közösségi adószám igénylése, értékhatár túllépésére
vonatkozó bejelentés),
folyószámla kivonattal (pl. adónemek közötti átvezetés kezdeményezése,
•
csekkigénylés)
kapcsolatos egyedi ügyeket lehet telefonon keresztül intézni, de jövedelemigazolás iránti
kérelem is előterjeszthető, illetve bevallási csomag is igényelhető.
Az ÜCC rendszerben nem kizárólag saját ügyek intézhetők, hanem meghatalmazó, megbízó
ügyeiben is el lehet járni. A meghatalmazottként történő ügyintézés további feltétele, hogy
az eljárni kívánó képviselő rendelkezzen az ügyfélkapu mellett az adóügyek elektronikus
intézéséhez szükséges adóhatósági regisztrációval is. Ehhez a 12T180 jelű adatlap kitöltése és
adóhatósághoz történő benyújtása szükséges, amely első esetben kizárólag postai úton, illetve
személyesen teljesíthető.
A NAV ügyintéző rendszere belföldről helyi tarifával a 06-40/20-21-22 kék számon hívható,
de külföldről is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon. A szolgáltatás munkanapokon:
hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30-ig vehető igénybe, használatával az
adótitok sérelme nélkül, gyorsan intézhetők akár otthonról is az adózással kapcsolatos ügyek.
A telefonos ügyintéző rendszer teljes menüstruktúrája és a rendszerrel kapcsolatos részletes
tájékoztató a hivatal honlapjáról letölthető (www.nav.gov.hu).
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nógrád Megyei Adóigazgatósága
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 28. 12:00, csütörtök | Helyi
Nagycsütörtökön az utolsó vacsorára emlékeznek a keresztények.
Nagycsütörtökön az utolsó vacsorára, az Oltáriszentség és az egyházi rend alapítására emlékeznek a keresztények.
2024. Március 28. 11:35, csütörtök | Helyi
Miniszter Elismerő Oklevelet vehetett át a szakképzésben végzett eredményes és példamutató munkájának elismeréseként.
A napokban Merlákné Juhász Ildikó, a Nógrád Vármegyei SZC Táncsics Mihály Technikumnevelési igazgató-helyettese.
2024. Március 28. 11:30, csütörtök | Helyi
Egyhangúlag elfogadott beszámoló.
A város képviselő-testülete előtt számolt be munkájukról a Bátonyterenyei Rendőrkapitányság vezetője.
2024. Március 28. 10:15, csütörtök | Helyi
Az éberség eredménye.
A bátonyterenyei rendőrök a bejelentést követő 40 percen belül elfogták azt a 31 éves egri férfit, aki betört egy salgótarjáni ingatlan pincéjébe.