Hírek
2016. Április 07. 09:03, csütörtök | Helyi
Parancsnoki ellenőrző gyakorlat a kőbányában
Kőbányában tartottak rendkívül látványos parancsnoki ellenőrző gyakorlatot a balassagyarmati hivatásos tűzoltó-parancsnokság és szervezeti egységei.
A tűzoltók a gyakorlatot II. kiemelt riasztási fokozatnak megfelelően hajtották végre, így azon a balassagyarmati hivatásos tűzoltó-parancsnokság mellett a berceli, a rétsági és a szécsényi katasztrófavédelmi őrs állománya is részt vett. A feltételezés szerint az üzemszerűen működő kőbánya területén egy felső feltáró úton közlekedő IFA gépjármű fékrendszere meghibásodott, majd a húsz méterrel mélyebben található útra zuhant. A zuhanást követően a bányafal meglazult és a gépjárműre omlott, illetve tovább nehezítette a dolgot, hogy a zuhanás következtében az üzemanyagtartály megsérült, a benne lévő üzemanyag kifolyt és meggyulladt, majd a tűz átterjedt a gépjárműre is. A teherautóban egy személy tartózkodott, ő komoly sérüléseket szenvedett és eszméletlen állapotba került, emellett a tűz is közvetlenül veszélyeztette őt. Volt egy másik sérültje is a balesetnek, hiszen az egyik dolgozó azon az úttesten tartózkodott, ahová a jármű zuhant, ő a gépjármű kerekei alá szorult. A bánya alsó része nehezen megközelíthető, így a személyek mentése két irányból valósult meg: a balassagyarmati, berceli, rétsági és szécsényi hivatásos tűzoltók lentről, míg a gyakorlatra meghívott Karancs Speciális Mentőszolgálat és irányításuk mellett az Ipoly-völgyi Különleges Mentők a felső feltáró útvonalról épített alpintechnikai megoldással közelítették meg a helyszínt. A tűzoltók rövid idő alatt eloltották a lángokat, majd rögzítették a járművet elmozdulás ellen, ezt követően – perceken belül – megkezdték a sérültek kimentését. Komoly feladatot jelentett a kerék alá szorult sérült kiemelése – a gépjármű megemeléséhez úgynevezett hévért alkalmaztak, majd nehéztámasz rendszert alkalmazva rögzítették a roncsot elmozdulás ellen, lépcsőstámasz rendszerrel pedig visszaesés ellen, s így sikerült kiemelni a sérültet. A vezetőfülkében lévő sérült kiemeléséhez a roncsot feszítővágó-berendezéssel megbontották, így sikerült hozzáférni az eszméletlen állapotban lévő férfihoz. A tűzoltók mindkét sérültet speciális mentőhordágyba rögzítették és ebben adták át az Országos Mentőszolgálat munkatársainak, majd aztán a felső feltáró útról szerelt alpintechnikai megoldással mentették ki a sérülteket - hiszen a feltételezés részét képezte az is, hogy a levezető utat a leomló kőtörmelék elzárta. A gyakorlat vezetője, Tóth Gábor tűzoltó őrnagy, a balassagyarmati hivatásos tűzoltó-parancsnokság parancsnoka a végrehajtott gyakorlatot megfeleltre értékelte.
A kőbányába szervezett parancsnoki ellenőrző gyakorlaton mindhárom szolgálati csoport részt vesz, a „B” szolgálati csoport már a múlt hét szerdán eredményesen teljesítette a feladatot, a „C” szolgálati csoport ma, míg az „A” április 13-án tartja azt majd meg. A gyakorlat sérültjeinek megjelenítésében a Magyar Vöröskereszt Nógrád Megyei Szervezetének két imitátora vett részt, míg a tüzet tálcatűzzel szemléltetik. A tűzoltók teljes védőfelszerelésben, tehát védősisakban, védőruhában, védőcsizmában, védőkesztyűben, kámzsa és mászó öv viselésével vesznek részt a gyakorlaton, emellett figyelniük kell vonulás közben a KRESZ szabályainak betartására, a létesítmény jellegzetességéből adódó veszélyforrásokra, továbbá a bányakapitányság által megszabott egyedi munkavédelmi előírásokra.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
