Hírek
2024. Február 19. 04:30, hétfő |
Helyi
Forrás: Vincze Miklós/web/zsuffa csaba
Nekünk is van ferde tornyunk!
Nekünk, magyaroknak is van ám saját változatunk - ez a Nógrád vármegyei Szécsény közepén álló tűztorony. Szécsény jelképe csak egy picivel dől kevésbé, mint világhírű pisai társa.
A mai épület helyén 1718-ban fából született a pestis elvonulása miatti hálaként emelt harangláb, helyét 1820-ban előbb egy tűztorony, majd 1893-ban egy két, boltozatos szinttel újjáépített utód vette át.
Ez mai magasságát végül 1929-ban érte el – ekkor született a toronysisak is –, dőlését pedig egy magát makacsul tartó legenda szerint annak köszönheti, hogy a második világháború éveiben alig nyolcvan méternyire bomba robbant, ez pedig meggyengítette az építmény alapjait.

Az 1905-ben született városháza (jobbra) és a torony (balra) a Kádár-kor hajnalán.
A valóság ennél jóval prózaibb: a gondot a talaj agyagrétegének elmozdulása okozhatja.
A palóc ferde toronyként is emlegetett, ma egy, a tűzoltás történetét bemutató állandó tárlatnak otthont adó épületet rég nem használják már eredeti rendeltetése szerint, kilátótoronyként azonban kitűnő, hiszen legfelső szintjéről kinézve az egész Ipoly völgyére, valamint a Szécsényt körbevevő fennsíkra is jól rá lehet látni.
A lokális Mekk Elek úgy döntött, hogy a működésképtelen toronyórát felújítás helyett inkább furcsa műtárggyá alakítja, és egy nappalikba szánt faliórát erősít az óralapra.

Azt sajnos nem tudni, hogy a gondolat mikor született, sőt, azt sem, hogy mikor öltött formát, a torony nem hivatalos Facebook-oldalán azonban jól látszik, hogy 2020-ban már ez volt a helyzet.
SALGÓTARJÁNIAK ÉS NÓGRÁD VÁRMEGYEIEK KÖZÖSSÉGE oldalai:
Ha tetszett a cikk, ossza meg kedvenc Facebook csoportjában, vagy saját oldalán!
InfoNógrád híroldal csoport - Csatlakozzon olvasóinkhoz!
https://www.facebook.com/groups/infonograd
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
