Hírek
2024. Január 13. 20:16, szombat |
Helyi
Forrás: ksh/autoszektor/web/zsuffa csaba
Salgótarján - önnek még nem lett elege ebből? Naponta több ezren ingáznak,
salgótarjáni vagy vonzáskörzeti otthonuk és munkahelyük között. Akad, aki három órát tölt valamilyen járművön, hogy megkeresse a napi betevőt. Ha csörög a vekker, akkor muszáj menni... a megélhetés nem itt van.
Minden harmadik munkavállaló ingázik.Rendszeresen távollévő munkavállalók.Nők és férfiak, fizikai és szellemi dolgozók egyaránt. Többségük 35-50 év közötti.
Miután naponként nem találkozhatnak a többi családtaggal a közösségi élethez szükséges időtartamra, ezért az ingázás a váláshoz hasonlóan családot bomlasztó tényező.
Önnek még nem lett elege ebből? Nem csak a folyamatos balesetveszély a gond...

Ön sem erre számított amikor letelepedett Salgótarjánban, vagy Nógrád vármegyében. Az elmúlt közel 10 évben, teljes mértékben amortizálódott a helyi gazdaság ágazati struktúrája és ezáltal a munkaerő keresleti-kínálati viszonyok.
Időközben megnőtt a család, a körülöttünk lévő eddig működő munkahelyek pedig lassan de biztosan elfogytak. Aztán kicsúszott a lába alól a talaj. Körbenézett tehát és egyre nagyobb áldozatokat vállalt a család fenntartása érdekében.

Más megyeszékhelyeken, a munkaerőmozgás fő iránya a községből a városba áramlás. Nem így Salgótarjánban.Budapest és Hatvan fogadja az ingázók négytizedét!
A jelentős létszámot foglalkoztató gazdasági szervezetek döntően a város környékén összpontosulnak, ennek megfelelően a munkaerőmozgás fő iránya is a községekből a városokba mutat.

Nézzük a tényeket:
Az ingázás egyetlen előnye, hogy van munkahelyed. Hátránya, hogy korábban kelünk, később érünk haza.
Alvás a buszon? Erre aligha van mód. A hajnali keléskor minden perc számít. Az sem mindegy, mikor ér haza az ember.
Ennek is örüljünk, mert ha ez a lehetőség nem volna, helyben aligha találna ennyi ember kenyérkereseti lehetőséget.
Szerveződünk és alkalmazkodunk? - A kisbuszjáratok:
Ha a brigádok találnak munkát távol a lakóhelyüktől - mert Salgótarján erre már képtelen - az napi kettő, három órával megtoldja a munkaidőt.
Vannak olyan munkahelyek is, ahová csaknem két órán át tart az út.
Van olyan vállalat, amely naponta akár 30 autóbusszal is végzi a szállítást, gondoskodva róla, hogy ingázó dolgozói időben elkezdhessék napi tevékenységüket.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
