Hírek
2014. Június 30. 12:00, hétfő |
Helyi
Forrás: infonograd/MTI
Munkahelyteremtésre használnák a bezárt nagyüzemek területét Salgótarjánban
Kormányzati segítséget kér Salgótarján önkormányzata ahhoz, hogy a város területén lévő "barnamezős" területeket munkahelyteremtésre használhassák - közölte a nógrádi megyeszékhely polgármestere.
Székyné Sztrémi Melinda hozzátette: ezeknek a területeknek a 99 százaléka magántulajdonban van, a rendszerváltozás utáni privatizációs ügyeskedések révén pedig az a helyzet alakult ki, hogy "tulajdonosuk van, gazdájuk viszont nincs".
Utalt arra, hogy lakossági fórumokon az önkormányzaton kérik számon, miért nem használják a bezárt nagyüzemek, az öblösüveggyár, a síküveggyár, a BRG és az acélgyár területét, valamint azokat az épületeket, amelyeket némelyikben meghagytak. A polgármester azt mondta: ezek a jó infrastruktúrával ellátott ipartelepek gyakorlatilag mind felszámolók kezén vagy olyan vállalkozók tulajdonában vannak, akik nem a munkahelyteremtésben gondolkodnak.
A téma Salgótarján készülő településfejlesztési koncepciójával, az integrált településfejlesztési stratégiával kapcsolatban került elő. A terveket készítő Városfejlesztés Zrt. ügyvezetője, Bajnai László kifejtette: ha Salgótarján kihasználja az adottságait, akkor példaértékű középváros lehet, a központi régióból egy fontos kapu az északi régióba.
Kiemelte ugyanakkor, hogy az "új városi szövet" létrehozásához a barnamezős területek termelésbe fogása elengedhetetlenül szükséges. Azok ugyanis jelenleg aránytalan nagy helyet foglalnak el a "várostestből", ám arányuk szerint sem munkahelyekkel, sem a helyi iparűzési adóval arányosan nem járulnak hozzá a város működtetéséhez.
Mivel zöldmezős beruházásra alig tíz hektár áll Salgótarjánban rendelkezésre, ezeket az ipari infrastruktúrával ellátott területeket kell rendbe hozni és az új befektetők rendelkezésére bocsátani - tette hozzá az urbanisztikai szakember. Bajnai László megjegyezte: Salgótarján völgyváros, de ha az adottságait kihasználja, zöldváros lehet.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
