Hírek
2024. Február 13. 09:00, kedd |
Helyi
Forrás: HŐNYI GYULA/web/zsuffa csaba
Mélyrepülésben az e-kereskedelem
Egy évvel ezelőtt minden piaci szereplő optimista volt az e-kereskedelmi piac forgalmával kapcsolatban, mára kissé alábbhagyott a pozitív szemlélet, ugyanis volumenben szinte egész évben bukóban maradt a piac.
A KSH adatai szerint a csomagküldő szektor 2023-ban értékben tíz százalék körüli csökkenésben fordult.
A nagy probléma a házhoz szállítási költségek növekedése.
Erre adott alternatívát a csomagautomata, ahova feleannyiért vagy akár ingyen is szállítanak a cégek, mint házhoz.

Azon túl, hogy a fizetés csak bankkártyáról lehetséges, több más probléma is van.
Ezeknek is véges a kapacitásuk, így egyre többször esik meg, hogy a rendelt csomagot nem a a megrendelő által megjelölt automatába, hanem az ahhoz legközelebb esőbe viszik, ami külön bosszúságot és utánajárást jelent, nagyjából ugyanannyit, mint elmenni egy boltba és megvásárolni a terméket.
Ráadásul ma már a webáruházaknak nincs – a legkeresettebb termékek esetében – árelőnye a hagyományos boltokhoz képest.
Az ilyen anomáliák sokakat taszítanak az online kereskedelmi piactól. Továbbá az infláció miatt a vásárlóerő is csökkent, ami ugyancsak vevőcsökkentő tényező a webes boltoknál.

Tavaly például fél év alatt kilenc százalékkal fogyott a napi fogyasztási cikkeket rendszeresen vásárlók köre.
Ők azok, akik nagy valószínűséggel 2024-ben sem térnek majd vissza a piacra, ami azt jelenti, hogy az e-kereskedelem közép- és hosszabb távon megreked a jelenlegi szinten, nem várható kiugró növekedés a hagyományos forgalomhoz mért arányban.
A piaci szereplőknek meg kell elégedniük ezzel a kilenc-tíz százalék körüli aránnyal.
Ettől függetlenül 2024-ben jöhetnek jó statisztikai adatok, leginkább azért, mert ritka gyenge volt a 2023-as év. Ahhoz képest nehéz lenne rosszabbat csinálni, pláne olyan évben, amikor a kormányzat kiemelt figyelmet fordít a fogyasztás élénkítésére és a kereskedelem beindítására.
2024 legfeljebb csak lehetőséget kínál arra, hogy a tavalyi veszteségeket kissé ledolgozzák a cégek, valójában nem fogják elérni a 2022-es arányokat, illetve értékeket.
Ha tetszett a cikk, ossza meg kedvenc Facebook csoportjában, vagy saját oldalán!
SALGÓTARJÁNIAK ÉS NÓGRÁD VÁRMEGYEIEK KÖZÖSSÉGE 😃
ADJUNK minél többet, minél TÖBBEKNEK!
Csatlakozzon olvasóinkhoz! Reklám és politikamentesen adjuk a híreket - InfoNógrád híroldal csoport
https://www.facebook.com/groups/infonograd
HÍROLDAL:
https://www.infonograd.hu
SPORTHÍREK:
https://www.facebook.com/groups/infongrad.sporthirek
AUTÓSOK SALGÓTARJÁNBAN:
https://www.facebook.com/groups/autosok.salgotarjanban
TikTok:
https://www.tiktok.com/@infonograd
Threads:
https://www.threads.net/@infonograd_hiroldal
Insta:
https://www.instagram.com/infonograd_hiroldal
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
#InfoNógrád #hírek #hírcsatorna #érdekességek #események #videók #programok #online #Salgótarján #Nógrádvármegye
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
