Hírek
2013. Szeptember 07. 15:00, szombat |
Helyi
Forrás: infonograd/MTI
Megölték és megették Egyiptomban a magyar jeladó gólyát
Lelőtte és megette egy család Egyiptomban a Ménes névre keresztelt, korábban a Nógrád megyei Pőstyénpusztán magyar jeladóval felszerelt gólyát.
A gólya mentésében részt vevő Egyiptomi Környezetvédelmi Ügynökség (EEAA) egyik munkatársa csütörtök éjjel tájékoztatta a gólya jelölését végző Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületet(MME), hogy Ménest lelőtte és megette egy család az Asszuántól délre található természetvédelemi szigeten. A gólyát elfogyasztó család a napi táplálékát kényszerűségből vadászattal is kiegészítő népcsoportok egyikének tagja - közölte az egyesület pénteken az MTI-vel.
A Szécsényhez tartozó Pöstyénpusztán meggyűrűzött és jeladóval ellátott gólya augusztus utolsó napjaiban a Szuezi-öblöt átrepülve érkezett meg Egyiptomba. Múlt hét végén a gólyát kémnek vélték, elfogták és egy éjszakára a helyi rendőrőrsön ketrecbe zárták az egyiptomi Kena kormányzóságban. Három nappal később az egyiptomi természetvédelmi szervezetek közbenjárására újra útjára engedték a madarat.
Az elengedést követően a gólya jeladója megfelelően működött. A küldött adatokból megállapítható volt, hogy a madár a várt viselkedés szerint kisebb távolságokat repülve továbbra is a térségben maradt.
A közlemény szerint sikerült a núbiai családtól megszerezni Ménes jelölőgyűrűjét és a még mindig aktív jeladóját. Az MME munkatársai jelenleg azon dolgoznak, hogy az eszköz mielőbb visszakerüljön Magyarországra.
A madarak vonulási útvonalán elhelyezkedő országokban jellemző a madarak sport és fogyasztási célú vadászata. Ez a Földközi-tenger térségében jelentős természetvédelmi problémát okoz olyan európai uniós tagállamok esetében is, mint Olaszország és Málta. A Szahara térségében a madárpusztítás hátterében jelentős részben a szegény lakosság húshoz jutásának igénye áll, amelynek kapcsán még nagyobb nehézségekbe ütközik a vonuló madarak védelme.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
