Városlista
2025. december 5, péntek - Vilma

Hírek

2012. Augusztus 14. 10:41, kedd | Helyi
Forrás: infonograd

Jövedelemigazolás kérése telefonon

Jövedelemigazolás kérése telefonon

A NAV az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC).

A rendszer a jövedelemigazolás iránti kérelmek előterjesztésére is lehetőséget biztosít, így személyesen megjelenő ügyfeleink által egyik leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásunk is elérhető ezen a módon.
Különösen aktuális ez most, amikor a felsőoktatási intézményeknél történő felhasználásra jelentős számban igénylik ügyfeleink a jövedelemigazolásokat és ezt ma már sorban állás nélkül, telefonon is intézhetik az állami adóhatóságnál.
Jövedelemigazolás telefonon történő előterjesztése esetén a telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően a telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatják azt a menüpontot (jövedelemigazolást), amelyben ügyet szeretnének intézni.
Meg kell jelölniük, hogy hány példányban és melyik adóévről kérik az igazolás kiállítását, valamint azt is meg kell határozniuk, hogy postai úton vagy személyesen kívánják átvenni, de lehetőség van az igazolást felhasználó szerv részére történő kipostázásra is. Az igazolás célját és az igazolás felhasználójának nevét nem minden esetben kötelező megadni.
Az ügyintéző az adóazonosító jel birtokában a rendelkezésre álló adatokat összeveti az adózó által benyújtott személyi jövedelemadó bevallás adataival, melyről az adózót tájékoztatja. Amennyiben az adatok eltérnek, felhívja a telefonáló figyelmét az adategyeztetésre, majd ezt követően az önellenőrzésre vagy az igazolások bemutatására. Adategyezőség esetén az igazolás kiállításra és megküldésre kerül az adózó által igényelt módon.
A telefonbeszélgetés alatt lehetőség van a kérelem módosítására és visszavonására is.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere (ÜCC) belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldi tartózkodás esetén is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig áll rendelkezésre. A telefonos ügyintéző rendszer (ÜCC) üzemidejéről a hangvezérelt menüből is tájékozódhatnak ügyfeleink, menüstruktúrája a hivatal honlapjáról letölthető.

Címkék: NAV

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi

Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)

Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.

2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi

NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!

Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,

2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi

Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon

A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.

2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi

VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR

Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.