Városlista
2024. május 20, hétfő - Bernát, Felícia

Hírek

2012. Augusztus 14. 10:41, kedd | Helyi
Forrás: infonograd

Jövedelemigazolás kérése telefonon

Jövedelemigazolás kérése telefonon

A NAV az általános telefonos tájékoztató (TCC) rendszere mellett, olyan telefonos szolgáltatást is működtet, amely konkrét ügyekben is lehetővé teszi az ügyintézést és a tájékoztatást (ÜCC).

A rendszer a jövedelemigazolás iránti kérelmek előterjesztésére is lehetőséget biztosít, így személyesen megjelenő ügyfeleink által egyik leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásunk is elérhető ezen a módon.
Különösen aktuális ez most, amikor a felsőoktatási intézményeknél történő felhasználásra jelentős számban igénylik ügyfeleink a jövedelemigazolásokat és ezt ma már sorban állás nélkül, telefonon is intézhetik az állami adóhatóságnál.
Jövedelemigazolás telefonon történő előterjesztése esetén a telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójának és az ügyfél azonosító számának megadásával történik. Sikeres azonosítást követően a telefon nyomógombjainak segítségével kiválaszthatják azt a menüpontot (jövedelemigazolást), amelyben ügyet szeretnének intézni.
Meg kell jelölniük, hogy hány példányban és melyik adóévről kérik az igazolás kiállítását, valamint azt is meg kell határozniuk, hogy postai úton vagy személyesen kívánják átvenni, de lehetőség van az igazolást felhasználó szerv részére történő kipostázásra is. Az igazolás célját és az igazolás felhasználójának nevét nem minden esetben kötelező megadni.
Az ügyintéző az adóazonosító jel birtokában a rendelkezésre álló adatokat összeveti az adózó által benyújtott személyi jövedelemadó bevallás adataival, melyről az adózót tájékoztatja. Amennyiben az adatok eltérnek, felhívja a telefonáló figyelmét az adategyeztetésre, majd ezt követően az önellenőrzésre vagy az igazolások bemutatására. Adategyezőség esetén az igazolás kiállításra és megküldésre kerül az adózó által igényelt módon.
A telefonbeszélgetés alatt lehetőség van a kérelem módosítására és visszavonására is.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere (ÜCC) belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldi tartózkodás esetén is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon.
A telefonos ügyintéző szolgáltatás munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8.30-16.00 óráig, pénteken 8.30-13.30 óráig áll rendelkezésre. A telefonos ügyintéző rendszer (ÜCC) üzemidejéről a hangvezérelt menüből is tájékozódhatnak ügyfeleink, menüstruktúrája a hivatal honlapjáról letölthető.

Címkék: NAV

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 19. 12:30, vasárnap | Helyi

Hajóbaleset Verőcénél - OMSZ: fej- és kulcscsontsérülést szenvedett a balesetet túlélő férfi.

Kisgéphajó ütközött egy szállodahajóval szombat éjjel a Dunán, Verőce közelében, a balesetben ketten meghaltak, öt embert jelenleg is keresnek - közölte az M1 Híradója vasárnap délelőtt.

2024. Május 19. 09:29, vasárnap | Helyi

Nyitott szertárkapuk!

Május 26-án, vasárnap ismét kinyílnak a tűzoltólaktanyák szertárkapui, hogy gyereknap alkalmából feledhetetlen élményt nyújtsanak kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

2024. Május 19. 09:10, vasárnap | Helyi

Gépjárműtüzek, közlekedési balesetek és viharkárok!

Kigyulladt egy személyautó,Bontási munkálatok közben kigyulladt egy forgalomból kivont személyautó,Ráfutásos balesetet szenvedett két személyautó,Álló gépjárműnek ütközött egy személyautó...

2024. Május 19. 08:58, vasárnap | Helyi

Csíksomlyói búcsú - Csíksomlyói szónok: csak éltető és élő, tevékeny hittel lehet békét teremteni.

Csak éltető és élő, tevékeny hittel lehet békét teremteni ebben a háború sújtotta világban, amikor fizikai, szellemi, lelki háború tör ránk, ezért van szükség a hitben és szeretetben való megújulásra.