Városlista
2025. december 5, péntek - Vilma

Hírek

2016. Augusztus 01. 15:00, hétfő | Helyi
Forrás: MTI

Folytatódik a 21-es főút felújítása

Folytatódik a 21-es főút felújítása

Folytatódik a 21-es főút felújítása: Heves, illetve Nógrád megyében az út három szakaszán, összesen mintegy 15 kilométeren zajlanak a felújítási munkálatok

- hangzott el a beruházás egyik helyszínén, a főút herédi bekötőjénél tartott sajtótájékoztatón, pénteken.

Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára, a hatvani térség fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, a beruházással régi adósságot törlesztenek.

Emlékeztetett: a 2011-es forgalomszámlálás adatai szerint a Nyugat-Hevest, illetve Kelet-Nógrádot a fővárossal összekötő útszakasz hatalmas, helyenként az egyszámjegyű főutaknál is nagyobb forgalmat bonyolít le. Északi irányba Lengyelország felé, illetve délre is ez az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító út - tette hozzá.

Az MTI kérdésére Szabó Zsolt elmondta, a Hatvan és Salgótarján közötti mintegy 55 kilométeres útszakasz teljes rekonstrukciója, illetve kétszer két sávossá bővítése várhatóan 2019 elejére készül el.

Ismertette: most kezdődött meg a legforgalmasabb, Hatvan és Lőrinci közötti hét kilométeres, a jelentős kamionforgalom miatt rendkívül rossz állapotú szakasz felújítása. Ezekkel a munkálatokkal a tervek szerint másfél év alatt végeznek. Hozzátette: az útfelújítások megkezdésével párhuzamosan a befektetők is megjelentek a térségben, több száz munkahely létesült.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója elmondta: a fejlesztés célja, hogy gyors és biztonságos módon kapcsolja be a 21-es főút térségében élőket a magyarországi, illetve európai gyorsforgalmi úthálózatba.

A NIF tájékoztatása szerint a Hatvan és Lőrinci közötti szakasz 8,5 milliárd forintból újul meg. A Nógrád megyei, Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres részt 8 milliárd, a Pásztó és Mátraszőlős, illetve Tar közötti 3,7 kilométeres pályaszakaszt pedig közel 6,4 milliárd forintból újítják fel és bővítik.

A Tar és Bátonyterenye közötti két szakasz kivitelezési munkálatai kiírt közbeszerzési eljárás még folyamatban van.

A beruházás uniós és hazai forrásokból, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében valósul meg.

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi

Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)

Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.

2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi

NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!

Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,

2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi

Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon

A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.

2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi

VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR

Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.