Városlista

Hírek

2016. Június 28. 15:00, kedd | Helyi

Csillagtúra Erdélyben

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő által meghirdetett „ Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek” című pályázaton 1295000 ft-ot nyertünk, így a Salgótarjáni Általános Iskola Arany János Tagiskolájának 7. osztályos tanulói (35 fő) és tanárai (4 fő) 2016.06.01-05. között a HATÁRTALANUL pályázat keretében 5 napot töltöttünk Erdélyben.

Az utazás során sok várost látogattunk meg, és felfedeztük ezek természeti és kulturális értékeit. Az éjszakai utazás után megérkeztünk Nagyváradra, ahol megtekintettük a Fekete Sas palotát, a Kanonok sort az Érseki palotával, az Ady múzeumot, a városközpont műemlékeit és sétáltunk a Körös parton. Útközben megnéztük Körösfőn Vasvári Pál kopjafát.

Kolozsvárott megkerestük a Szent Mihály templomot a Mátyás szoborral, a Farkas utcai református templomot Sárkányölő Szent György szobrával, és Mátyás Király szülőházát, ahol koszorúztunk és emlékbeszédet is mondtunk. A házsongárdi temető nevezetes halottairól tartott ismertetők után megérkeztünk szálláshelyünkre, Tusnádfürdőre. Mindennapi csillagtúráinkat innen indulva teljesítettük. A csíkszeredai Mikó vár és a Makovecz templom után, Csíksomlyót és Madéfalvát ejtettük útba. Csíkkarcfalván megismertük a gyapjúfeldolgozás folyamatát, délután pedig felhőszakadásban sétáltunk a Gyilkos-tónál, és a Békás-szorosban, és megtapasztaltuk az árvíz erejét. Harmadik napunkat Szovátán kezdtük és Parajdon, a sóbányában folytattuk, Korondon a népi fazekas mesterséget csodáltuk meg, és itt vásároltuk meg az ajándékainkat. Farkaslaka, Székelyudvarhely, Szejkefürdő, Maréfalva és Szentegyháza műemlékei után megízleltük a borvizet Homoródfürdőn. Megelevenedett a múlt a sepsiszentgyörgyi Székely Nemzeti Múzeum, a kézdivásárhelyi Városi Múzeum és a vásárhelyi udvarok megtekintése során. Csodálatos élményt nyújtott a Szent Anna-tó látványa, és az azt követő hegyi túra. Közben megismerkedtünk a helyi és a csíkkarcfalvai iskola és a gyermekotthon lakóival is, akikkel közös programjaink során jól éreztük magunkat és ajándékokkal kedveskedtünk nekik. Hazafelé megemlékeztünk Fehéregyházán és Segesváron Petőfiről, Marosvásárhelyen pedig csodás élményt nyújtott a Kultúrpalota és a Fatemplom.

Utunk során egy életre szóló élményben volt részünk, és az ismertetők és látnivalók során hatalmas ismeretanyagra tettünk szert. Reméljük, hogy a következőkben más magyarlakta területeket is megismerhetünk e pályázat keretében.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 18. 14:00, szombat | Helyi

Pünkösd - Egyházi vezetők ünnepi szentmiséi, istentiszteletei.

Pünkösd alkalmából szentmiséket, istentiszteleteket tartanak országszerte. A katolikus, a református és az evangélikus egyházi vezetők vasárnap ünnepi liturgia keretében emlékeznek meg a Szentlélek eljöveteléről.

2024. Május 18. 13:43, szombat | Helyi

Egy régi történet: a Salgótarjáni Kohászati Üzemek – 1. rész: 1902-re a csúcson!

Borítóképen: Az egykori vasfinomító gyár és lakótelep látképe 1873-ból. A Salgó-Tarjáni Vasfinomító Társulat, vagy a Rimamurány—Salgó-Tarjáni Vasmű Részvény Társaság

2024. Május 18. 08:00, szombat | Helyi

Reggel pára, délután egy-egy zápor jöhet.

Napos-gomolyfelhős időre van kilátás. Északon helyenként futó zápor, zivatar kialakulhat.

2024. Május 17. 15:00, péntek | Helyi

Rossz matek: 2×72=2×39+2×4!!!

Jövet-menet gyorsan hajtott Dejtáron.