Városlista
2025. december 5, péntek - Vilma

Hírek

2014. Január 02. 10:00, csütörtök | Helyi
Forrás: infonograd/MTI

Bányatárókat rehabilitálnak és denevéreket mentenek a Mátrában

Bányatárókat rehabilitálnak és denevéreket mentenek a Mátrában

Bányászati emlékeket, felhagyott érckutató bányatárókat rehabilitál, és denevér élőhelyeket ment a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság a Mátrában.

A helyreállítás és megóvás kilenc helyszínen történik 300 millió forintból - tájékoztatta az MTI-t Kangúr Tibor nyilvánossági referens.
Kangúr Tibor elmondta: a beruházások Gyöngyösoroszi, Pásztó, Parádsasvár-Parádfürdő és Salgótarján körzetében zajlanak. Nyolc helyszínen a mátrai ércesedést reprezentáló bányatárókat és feltárásokat, Salgótarján mellett pedig a széntelepes rétegek földtani környezetét bemutató Nyárjas-pusztai homokbányát rehabilitálják.
A referens az elvégzendő munkák közé sorolta a különleges madárvédelmi területen lévő földtani üregek és denevérvédelmi szempontból jelentős bányatárók omlás elleni biztosítását, a bejáratok megerősítését és denevérvédelmi szempontoknak megfelelő lezárását.
A Mátrai Tájvédelmi Körzetben helyreállítják a gyöngyösoroszi Száka-csurgói tárót, a pásztói Kistölgyes-bérci felső tárót, valamint a parádsasvári Béke tárót, megszüntetik az élet- és balesetveszélyes állapotokat, és gondoskodnak a tárókban élő denevérkolóniák élőhelyének biztonságos fenntartásáról.
Állapotmegőrzés, helyreállítás történik a mátrai tájegység Natura 2000 hálózathoz tartozó, a 18. és 20. század között hajtott érckutató táróknál, ezek a Parád-Pál táró, a Róza táró, az Etelka I. és II. táró.
Az Ilona-völgyi tanösvényhez kapcsolódva egy újabb tanösvény állomást alakítanak ki.
A beruházások révén lehetővé válik számos földtani emlék megőrzése és bemutatása, ezzel együtt több ezer denevér élőhelyének megmentése - mondta Kangúr Tibor.
A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság 2015 júniusáig, 312,5 millió forintból végzi a munkát, a pénzt az Európai Unió és a magyar állam biztosítja.

Címkék: bányató

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi

Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)

Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.

2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi

NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!

Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,

2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi

Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon

A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.

2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi

VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR

Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.