Hírek
2020. December 17. 09:53, csütörtök |
Helyi
Forrás: police
Az elmúlt napok balesetei - Nógrád megye
Nógrád megyében az elmúlt három napon egy halálos áldozattal járó és öt anyagi káros közúti közlekedési baleset helyszínén intézkedtek a rendőrök.
2020. december 16-án 5 óra 50 perc körül a 23-as számú főúton halálos közúti közlekedési baleset történt. A jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján egy 33 éves férfi haladt személygépkocsival a Nemti irányából Kisterenye felé, amikor eddig ismeretlen okból a szemközti forgalmi sávba áttért, ahol frontálisan összeütközött egy tehergépjárművel. A baleset következtében a személygépkocsi egyik férfi utasa olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, míg a jármű vezetője és további két utasa megsérült.

A Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság vizsgálja a baleset körülményeit.
Az elmúlt három napon a megye rendőrei további öt anyagi káros közúti közlekedési baleset helyszínén és két ittas járművezetővel szemben intézkedtek.
Az elmúlt időszakban több személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset is történt megyénkben ahol a járművezetők, illetve utasaik nem használták a biztonsági övet.
A biztonsági övet a passzív biztonsági eszközökhöz soroljuk, tehát jelentősége nem a baleset elkerülhetőségében, hanem a már bekövetkezett baleset következményeinek a csökkentésében mutatkozik meg. Az öv használatával megelőzhető, hogy a járműben utazók teste egy ütközés során fellépő tehetetlenségi erő hatására nagy erővel, hirtelen előrelendülve a kormánynak, a műszerfalnak és a szélvédőnek csapódjon, vagy a gépkocsiból kizuhanjanak.
A téli hónapokban a közúti balesetek jellemző oka, hogy a gépjárművezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek. Ebben az időszakban a legtöbb problémát a csúszós út és a romló látási viszonyok jelentik. Lényeges, hogy minden járművezető alkalmazkodjon ezekhez a körülményekhez és járművét is készítse fel a téli közlekedésre.
A köd, a szitáló eső, a nedves, csúszós utak az év utolsó és első hónapjaiban mindennapossá válnak. A száraz és nedves útszakaszok hirtelen válthatják egymást, ami fokozott óvatosságot és figyelmet kíván a járművezetőktől. Nagyobb követési távolságot kell tartani, lassabban kell vezetni, így kisebb a balesetek bekövetkezésének kockázata.
…hogy mindenki hazaérjen!
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 02. 12:55, vasárnap | Helyi
Bejrút 50: aki utoljára szállt le a katasztrófát szenvedett Malév Tu-154-essel (Ep. 349)
Mazalin Tibor, a Malév vezető fedélzeti mérnöke teljesítette az utolsó, Rómából érkező járatot azzal a Tu-154-essel, amely 1975. szeptember 29-én este Libanonba indult tovább, de a bejrúti repülőteret már nem érte el.
2025. November 02. 12:30, vasárnap | Helyi
NEM TUDTA, HOGY ILYEN ERŐS AZ AUTÓ... A LEGDRÁGÁBB AUTÓS BAKIK, AMIK TÉNYLEG SOKBA KERÜLTEK!
Összegyűjtöttem nektek, miért fontos, hogy a vezetéshez ész is társuljon, vagyis hoztam nektek néhány elrettentő példát arról,
2025. November 02. 12:20, vasárnap | Helyi
Miért Gyártják A Chipek 90%-Át Tajvanon
A könyvekben a második világháborút gyakran „a motorok háborújaként” emlegetik.
2025. November 02. 09:50, vasárnap | Helyi
VOLT EGYSZER EGY ÖBLÖSÜVEGGYÁR
Salgótarján nem csak a bányászatról, az Acélgyárról volt híres egykor, hanem az üvegiparáról is. Képek egy „elfeledett” szakmáról, melyről híres volt Salgótarján.
