Hírek
2024. Április 30. 08:35, kedd |
Helyi
Forrás: MTI-BRÜSSZEL ACEA
Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez.
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez.
A brüsszeli székhelyű szakmai képviseleti szervezet szerint 2017 és 2023 között az elektromos autók eladása az EU-ban háromszor gyorsabban nőtt, mint a töltőpontok telepítése.
"Az elektromos autók tömeges elterjedésére van szükség az összes tagországban, hogy elérjük az unió ambiciózus szén-dioxid-csökkentési céljait. Ez azonban nem fog megtörténni a töltőinfrastruktúra széles körű elérhetősége nélkül" - hívta fel a figyelmet Sigrid de Vries, az ACEA igazgatója.
De Vries szerint aggasztó, hogy a töltőinfrastruktúra kiépítése az elmúlt években nem tartott lépést az elektromos autók értékesítésével. "Az infrastrukturális szakadék a jövőben tovább nőhet, az Európai Bizottság becsléseinél sokkal nagyobb mértékben" - tette hozzá.
Az ACEA adatai szerint, tavaly alig több mint 150 ezer nyilvános töltőpontot helyeztek üzembe az EU-ban. Az Európai Bizottság szerint 2030-ig 3,5 millió töltőpontot kellene telepíteni, ami évente 410 ezer állomás létrehozását jelentené. Az ACEA azonban úgy becsüli, hogy 2030-ra 8,8 millió töltőpontra lenne szükség. Ennek eléréséhez évente 1,2 millió töltőállomás létrehozására lenne szükség, ami a legutóbbi éves telepítési arány nyolcszorosa.
"A nyilvános töltőpontokhoz való akadálymentes hozzáférés a közúti közlekedés szén-dioxid-mentesítésének elengedhetetlen feltétele, a piaci támogatás és a versenyképes európai gyártási keret mellett. A nyilvános töltőinfrastruktúrába történő beruházásokat sürgősen fel kell gyorsítani - figyelmeztetett de Vries.
Az EU számvevőszéke is erre mutatott rá legutóbbi jelentésében. Az uniós testület szerint az elektromobilitáshoz jelentős feltöltési infrastruktúra szükséges, ennek lefedettsége, hozzáférhetősége azonban még nem megfelelő. 2021-es jelentésükre hivatkozva a számvevők úgy vélik, az EU-ban sehol sincs elég feltöltőállomás, a meglévők legtöbbje Franciaországban, Németországban és Hollandiában található, míg az unió keleti felében különösen ritkák.
Az EU célkitűzése szerint 2030-ra az 1990-es szinthez képest legalább 55 százalékkal kell csökkenteni az üvegházhatást okozó gázok nettó kibocsátását.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 16. 07:01, csütörtök | Helyi
A kormány álláspontja a NATO terveivel kapcsolatban
A NATO egy ukrajnai misszió felállítását tervezi. Ez magában foglalná a katonai kiképzést és a fegyverszállítások koordinációját is.
2024. Május 16. 06:45, csütörtök | Helyi
Miért szakítanak a szerelmesek?
A tudomány feltárta, miért szakítanak a szerelmesek. Minden kapcsolat vége az energiabefektetés hiányával okolható, a matematikai modellek legalábbis ezt állítják.
2024. Május 16. 06:01, csütörtök | Helyi
Viszlát avokádó
Az éghajlatváltozás miatt a jövőben eltűnhet az avokádó. Egy friss jelentés szerint az éghajlatváltozás „szörnyű hatással” van az avokádóra. Az olyan országok termőterületein, mint Burundi, Chile, Peru, Spanyolország
2024. Május 16. 05:30, csütörtök | Helyi
Vákuummal szívják vissza a levegőbe került szén-dioxidot
Gigantikus vákuummal szívják vissza a levegőbe került szén-dioxidot Izlandon. Meglehetősen kézenfekvő megoldással veszi fel a harcot a károsanyag-kibocsátással szemben a Climewors nevű cég,